system_breadcrumb_block
system_main_block

Pressemeddelelse: Brug Sustainability Framework'en til at ‘afkrydse alle felter' i EU's nye forordning om skovrydning

By phvidpedersen@preferredbynature.org

Preferred by Nature’s multiværktøj til bæredygtig verifikation, Sustainability Framework’en, er nu tilpasset EU’s forslag om skovrydningsfrie produkter.

Med forslaget til en ny forordning om landbrugsprodukter, der er forbundet med skovrydning, udvider EU i væsentlig grad omfanget af sine bæredygtige politikker.
For at hjælpe vores kunder med at forberede sig på de nye krav har vores eksperter tilpasset  Sustainability Framework'en, så alle aspekter i EU-forslaget let kan identificeres.

“Forslaget er vidtrækkende og vil helt sikkert sætte virksomhederne på en hård prøve. Men med det rigtige værktøj er det måske ikke så skræmmende en opgave. Sustainability Framework’en blev udformet til at dække alle kerneområder inden for bæredygtighed. Det gør den stadig, men vi fremhævede minimumskravene i den foreslåede nye EU-lovgivning”, siger Hando Hain, Direktør for Strategi og Innovation.

Den ekstra mil

Den EU-tilpassede version af Sustainability Framework’en omfatter i alt 25 kriterier og relaterede indikatorer, som er udviklet af Preferred by Nature’s auditorer og bæredygtighedseksperter. Den kan bruges både som et benchmark for fuld bæredygtighed og til at opfylde EU-forordningen.

“Sustainability Framework’en er virkelig et multiværktøj til at sikre bæredygtighed. Hvis organisationer ønsker at gå skridtet videre, kan de tilpasse hele rammen. Det vil også give dem ret til at bruge Hummingbird-seglet på deres produkter”, siger Hando Hain.

Selv om barren er sat højere end måske forventet, omfatter den foreslåede EU-forordning ikke alle bæredygtighedsfaktorer. Disse er imidlertid omfattet af den komplette Sustainability Framework. Preferred by Nature vil desuden tilpasse den til udvalgte råvarer, benchmarke den med relevante certificeringsordninger og foretage lands- og råvarespecifikke risikovurderinger på grundlag af den.

Lær mere om Sustainability Framework'en her

Download den reviderede version af Sustainability Framework'en her

KONTAKT:

Sandra Razanamandranto
Direktør for Marked og Udvikling
+ 233 233 00 88 13
srazanamandranto@preferredbynature.org

For more information, please contact:

Sandra Razanamandranto
Director of Market and Development
Cocoa Commodity Lead
views_block:image_gallery_on_news-block_1
views_block:keep_discovering_more_similar_content-block_1
block_content:87eac28e-8426-4617-ad2c-3140dfa65aae
field_block:block_content:basic:body

Stay updated. Subscribe to our newsletter!

block_content:94b41a32-a90c-4997-a533-ad66f6283cff
field_block:block_content:basic:body